ایران - پرتغال

ایرانشناسی در کشور پرتغال

ایران - پرتغال

ایرانشناسی در کشور پرتغال

موسیقی پرتغالی

در موسیقی کشور پرتغال فرمی وجود دارد به نام "فادو" که چیزی شبیه فرم بلوز برای موسیقی جاز سیاهان امریکائی یا تانگو برای امریکای لاتین و یا فلامینکو برای اسپانبائی هاست . در مورد ریشه های این موسیقی بین اساتید اختلاف وجود داردبعضی آنرا نشات گرفته از موسیقی برزیل می دانند برخی هم آن را متاثر از موسیقی آفریقایی وعربی میدانندکه توسط دریانوردان پرتغالی درقرن ۱۸ به این کشور آورده شده است . هرچه که باشد" فادو"سبک جذابی است که محتوائی آرام ٬ومحزون وعاشقانه داردوبه نوعی می شود گفت بیانگر نوستالژیا می باشد.فادو دو شاخه مهم دارد: سبک لیسبون Lisbon که مردمی تراست وسبک کوییمبراCoimbra که خالص تر وکلاسیک تر میباشد.

   نسل جدید خوانندگان، شیوه حزن انگیز و احساساتى فادو را با صداى گیتار پرتغالى ادغام کردند. با این روش فادو احیا شد. خوانندگان جوان در اجراى فادو از همان سازهاى سنتى و غیربرقى استفاده مى کنند. اما پارامترهاى آن را گسترش داده اند. در مجموعه « the Rough guid to Fado » فادوهاى نسل جدید و گذشته کنار هم قرار داده شده اند. ارکستراسیون هر دو شبیه به هم ولى در آهنگ هاى جدید محدودیت هاى آهنگساز نسبت به قبل کمتر شده بود.

  یکی از خوانندگان جوان و مسلط این سبک Mariza میباشد. او در موزامبیک متولد شده ودر خردسالی به پرتغال مهاجرت می کند . یکی از مفسران موسیقی در مورد او می گوید :

" زمان از حرکت می ایستد وقتی Mariza می خواند ."


MeuFadoMeu با صدای ماریزا دانلود

فادو موسیقی اصیل پرتغالی‌هاست که با دو گیتاریست ویک خوانده (بیشتر خواننده زن )در قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها اجرا می‌شود به گفته مردم پرتغال روح موسیقی اکنون پرتغال به شمار می‌آید.

در ادامه یه سری کار پرتغالی درهم !!! هم گذاشتم برا اینکه بیشتر با حال و هوای موسیقی این کشور آشنا بشید.

1- دانلود

2- دانلود

3- دانلود

4- دانلود


http://kanoonhonar89.blogfa.com/post-85.aspx